טסטקאר - אביזרים ובטיחות לרכב

שערים לחניון

שער טוב ואיכותי הוא המפתח לשמירה על החניון שלכם ובפרט לאפשרות לשלוט מי יחנה בו ומי לא. מדוע חשוב לעשות שימוש בשער חשמלי לחניון ולא להסתפק בשער מכאני? מה היתרונות מהם תוכל להנות כשתתקין שער לחניון? ריכזנו עבורכם מידע בנושא.

בחניון מותקנים שערים שונים

חשוב לשים לב כי בחניון ישנם מספר סוגי שערים: ישנו שער כניסה לכלל החניון, שער יציאה מהחניון, מחסומים בתוך איזור החלניה למניעת חניה מול דלתות המחסנים / מעליות / מדרגות חירום או ברזי כיבוי אש.התקנת ותחזוקת שער לחניון כרוכה בעלויות גבוהות. קיימת גם בעיה של "השתחלות כלי רכב" כאשר השער נפתח ועל כן ככל שממעיטים בשערים ומוצאים אמצעי חסימה סלקטיביים אחרים, כך קטנה תופעת המשתחלים. כדי לחסוך בעלויות של שער היציאה, התחזוקה שלו ולמנוע משתחלים למיניהם, וועדי בתים רבים יודעים כי ניתן להחליף אותו במחסום דוקרנים חד כיווני מברזל שעלותו נמוכה יותר, ועלויות התחזוקה שלו נמוכות יותר. בנוסף הוא מונע לחלוטין כניסת רכבים כנגד כיוון התנועה המותר, קרי, כניסה לחניון מנתיב היציאה.

אם רכבים כבר הצליחו לעקוף את שער הכניסה, ע"י השתחלות אחרי רכב אחר או במקרה שהמחסום תקול, הם יחפשו מקום בתוך החניה וסביר להניח שיחנו בחניה פרטית של אחד מדיירי הבית. מקרה של תפיסת חניה פרטית ע"י בלתי מורשים קורה גם כשלדייר מסויים יותר כלי רכב ממספר החניות שהועמדו לרשותו. במקרה שכזה, הוא ישכפל את שער החניון וינסה להשתלט על חניה של משפחה שאינה מנוצלת מכל סיבה שהיא (למשל למשפחה אין רכב, או יש רכב אחד ושתי חניות). במקרה כזה ניתן להתקין שער לשמירת החניה הפרטית. השער שנקרא שומר חניה פרטית, עשוי מברזל מסיבי, מותקן בחלקה הקדמי של החניה ומונע כניסת רכבים בלתי מורשים. אם בעל החניה החוקי מעוניין לעשות שימוש בחניה, הוא יכול לפתוח את המנעול, להשכיב את השומר ולהכנס לחניה שלו בלי בעיה.

שער כניסה לחניון הוא אמצעי חשוב לשמירה על הבטיחות בחניון שברשותכם

כמה פעמים קרה לכם שחזרתם הביתה וראיתם שרכבים זרים שלא שייכים לבניין פלשו לחניה וחונים באופן שמפריע לדיירים לחנות או לנוע בחניון? האם, חס וחלילה, שמעתם על ניסיון פריצה דרך החניון? במקרים רבים, הדרך הנוחה ביותר להכנס לבניין היא דרך החניון והמעליות. התקנת שער תחייב את הפורצים להכנס לחניון ברגל, מה שוודאי ימשוך לא מעט תשומת לב, יקשה על הפריצה ויגרום לפורצים לחשוב פעמיים אם לא עדיף לחפש קורבן אחר. בנסף, כלי רכב בלתי מורשים שנכנסו לחניון מסתובבים בו ללא תכלית בחיפוש מהירא אחרי חניה פנויה עלולים לגרום לתאונת דרכים. אנו נוטים לשכוח כי בחניון מסתובבים הולכי רגל שחלקם ילדים וכל זאת מתוך תחושת ביטחון כי החניון הוא חלק מהבית וכאן לא נשקפת סכנה. ההיפך הוא הנכון, מסתבר שתאונות דרכים רבות מתרחשות בתוך החניון והולכי רגל רבים נפגעים בשטח החניון ע"י כלי רכב הנעים בו. הסיבה לכל הבלגן הזה היא שהחניון נחשב כשטח "אפור" בו לא מתקיימת אכיפה, אין שוטרים, מצלמות ורמזורים וכל אחד נוהג בו ע"פ שיקול דעתו. ועדי בתים , חברות ניהול ובעלי חניונים רבים כבר מבינים כי התקנת שער חשמלי ייעודי על ידי מתקין מנוסה הוא אמצעי חשוב לשמירה על הבטיחות במתחם ובסביבה שלו והגברת שביעות רצון הדיירים.

קיימים מגוון סוגים של שערים חשמליים – איך נדע כיצד לבחור?