אביזר בטיחות יעיל, פשוט ואמין המונע תאונות ומציל חיים
פסי האטה הוכחו כאביזר בטיחות אפקטיבי המפחית את מהירות הנסיעה בכבישים עירוניים, מפעלים, חניונים ועוד ובכך מצמצמים את מספר תאונות הדרכים, מגבירים את הבטיחות בדרכים ומצילים חיים.
עיקרון הפעולה של פסי האטה לרכב הוא יצירת בליטות בגובה של מספר סנטימטרים על גבי הכביש או משטח הנסיעה. ההמלצה לתקן הישראלי לפסי האטה מדברת על גובה מקסימאלי של 7 ס"מ אך בפועל מדובר בבליטה מאוד משמעותית ופסי האטה מוכנים מגיעים בגבהים שאינם עולים על 5.5 ס"מ. נהג הרכב רואה את שילוט האזהרה המלמד אותו כי לפניו פסי האטה או לחילופין רואה את פס ההאטה ומאט מראש את מהירות הנסיעה על מנת להמנע ממפגש ברוטאלי של הרכב עם פסי ההאטה. כאמור, אביזר זה הוכיח עצמו באין ספור מדינות בעולם כאביזר בטיחות יעיל המפחית את מהירות הנסיעה הממוצעת של כלי הרכב באיזור בו הותקנו פסי האטה.
חשוב מאוד להציב תמרורים המודיעים על המצאותם של פסי ההאטה וזאת ע"מ לאפשר לנהג להגיב בזמן ולהפחית את מהירות הנסיעה מראש.
סוגים של פסי האטה המשווקים על ידינו
קיימים שני סוגים עיקריים של פסי האטה מוכנים: פסי האטה מגומי ופסי האטה מפלסטיק.
פסי האטה מפלסטיק – מוצר באיכות גבוהה המיוצר מחומר גלם איכותי בתבניות הזרקה. לפסי האטה מפלסטיק מבנה כוורת פנימי המקנה להם חוזק מבני ויכולת עמידות בעומסים גבוהים לאורך זמן. פסי האטה מפלסטיק הם המוצר היחיד המתאים למפעלים ואיזורים בהם תנועת רכב כבד כמו טרקטורים, משאיות וכלים חקלאיים.
- פסי האטה מגומי עשויים מגומי ממוחזר (מוצר ירוק השומר על איכות הסביבה) ומתאימים לעומסי תנועה מתונים. למוצר שני יתרונות משמעותיים: מחיר רכישה זול יותר מאשר של פסי האטה מפלסטיק, העובדה כי מדובר במוצר ירוק וכן היכולת שלו "לסבול" משטח התקנה שאינו מיושר לחלוטין.
על צד החסרונות יש למנות עמידות נמוכה של הפסים לאורך זמן והעובדה כי המוצר אינו כולל אחריות.
היכן כדאי להתקין פסי האטה
לתקנת פסי האטה שתי השלכות משמעותיות על קטע הדרך בו הותקנו הפסים: הפחתת מהירות התנועה, והורדת כמות התנועה ע"י בחירה של הנהגים בקטע דרך עוקף במידה שקיים. פסי האטה מתאימים מאוד להתקנה ליד בתי ספר, גנים, מגרשי ספורט ומשחקים, ברחובות מגורים וכיוצא באלה. הפחתת מהירות התנועה עשויה להוביל לפחות תאונות וכן להפחתה בחומרת התאונות אם וככל שיהיו כאלה.
גם חניוני רכב הם מקום בו חשוב להתקין פסי האטה. סביבת החניון היא סביבה מסוכנת הן להולכי רגל והן לכלי רכב ואחד הגורמים לתאונות בחניון הנו מהירות נסיעה גבוהה. התקנה של פסי האטה לחניון במרווחים של 35-40 מטר זה מזה תביא להפחתת מהירות הנסיעה ולהגברת הבטיחות בחניון.
סופיות לפסי האטה
לכל הדגמים המשווקים על ידינו קיימות במלאי סופיות המאפשרות גימור אסטתי לפסי וכן מונעות התפוררות ושבירה של קצה הפס.
יתרונות נוספים של המוצר על פני מוצרים חלופיים
פסי האטה מוכנים עדיפים משמעותית על פסי האטה מאספלט או פסים מבטון:
- פסי האטה מוכנים מגיעים במידות גובה, אורך ורוחב מדוייקות ולכן פוחת הסיכון לטעויות אשר יובילו לתלונות ואף לתביעות של מי שרואה עצמו נפגע מפס האטה גדול מידי.
- המוצר מגיע כשהוא צבוע בצבעים בולטים של שחור וצהוב אשר נראים למרחוק על רקע רצפת החניון או הכביש האפורים. ישנם פסים עם עיני חתול מובנות המאפשרים נראות מוגברת גם בשעות הלילה.
- התקנת פסי האטה מוכנים לרכב הנה מהירה וקלה. החיבור של כל יחידה למשטח מתבצע בעזרת 4 עד 8 ברגים ייעודיים.
- אפשרות להתקנה עצמית – ניתן לרכוש את ברגי החיבור, לבצע את ההתקמה באופן עצמאי ולחסוך כסף. אין צורך ביציקות בטון או אספלט, חיתוך הכביש וגירוד המצע כפי שנדרש בפסי האטה מסוגים אחרים.
- ניתן להעתיק את פסי ההאטה למיקום חדש במידת הצורך. אם נערכו שינויים המצריכים הזזה של הפס והתקנתו במקום אחר, ניתן לעשות זאת ללא קושי.
- הפסים המשווקים ע"י טסטקאר הנם מאיכות גבוהה ומחזיקים מעמד גם בשימוש אינטנסיבי (בפרט הפסים מפלסטיק שהנם מוצר עמיד ואיכותי). הנה תמונות של מוצרים מתחרים לאחר תקופות שימוש קצרות: