הפרדת נתיבי הנסיעה באיזורי שירות, חניונים ומפעלים בצורה פשוטה ואפקטיבית ע"י מפרידי נתיבים עם או בלי שילוט
מפרידי נתיבים נקראים לפעמים בשם מפרידי תנועה והם אביזר בטיחות בדרכים נפוץ, יעיל ושימושי. כפי שניתן להבין משמם, מפרידי נתיבים משמשים להפרדת נתיבי תנועה ובאופן זה מניעת תאונות בין כלי רכב. מפרידי תנועה הם אביזר עשוי פלסטיק קשיח או גומי עמיד בגובה של כ 15 ס"מ, רוחב של כ 10 ס"מ ובאורכים משתנים. המפריד אינו מאפשר לכלי רכב לטפס עליו עם הגלגל ולעבור לנתיב הסמוך/הנגדי.
מפרידי נתיבים מתאימים לחניון, למפעלים ולמקומות בהם הנסיעה היא במהירות איטית יחסית. ניתן לראות מפרידי תנועה מוצבים גם בכבישים מהירים כמו נתיבי איילון אולם אין זה מחזה נפוץ.
ייעודם של מפרידי נתיבים
ייעודם של מפרידי הנתיבים הוא ליצור הפרדה מוחלטת בין נתיבי הנסיעה שלא תאפשר לכלי רכב לעבור מנתיב אחד למשנהו, בין אם מחוסר תשומת לב ובין אם בכוונה. ייחודם של מפרידי הנתיבים אותם ניתן לראות בעמוד זה, בניגוד לפתרונות אחרים המוצעים כגון חומות וגדרות הפרדה למיניהם, הוא שמפרידי התנועה אינם גורמים נזק לרכב. ברגע שרכב דורס את מפריד התנועה, הגלגל נדחף בעדינות חזרה לתוך נתיב הנסיעה מבלי יכולת לטפס על המפריד וכתוצאה מכך הרכב נותר בנתיב הנסיעה שלו.
דגמים במלאי
תמונת המוצר | |||
מק"ט | TC122680 | TC122700 | TC122620 |
מידות המוצר | אורך: 1000מ"מ רוחב: 200 מ"מ גובה בסיס: 100 מ"מ עמוד: 750 מ"מ |
אורך: 1000מ"מ רוחב: 200 מ"מ גובה בסיס: 100 מ"מ עמוד: 450 מ"מ |
אורך: 1000מ"מ רוחב: 200 מ"מ גובה בסיס: 100 מ"מ עמוד: ללא |
חומר | בסיס: PPC עמוד: PE (פוליאתילן) |
בסיס: PPC פלפ: PE (פוליאתילן) |
בסיס: PPC |
עמידה בתקנים | DIN EN ISO 9001:2000 | ||
התקנה | 6 חורים ליחידה |
תמונת המוצר | |||
מק"ט | TC122040 | TC122030 | TC122020 |
מידות המוצר | אורך: 1200 מ"מ רוחב: 150 מ"מ גובה בסיס: 50 מ"מ פלפ: 600 מ"מ |
אורך: 1200 מ"מ רוחב: 150 מ"מ גובה בסיס: 50 מ"מ פלפ: 280 מ"מ |
אורך: 1200 מ"מ רוחב: 150 מ"מ גובה בסיס: 50 מ"מ ללא פלפ |
חומר | בסיס: PPC פלפ: PE (פוליאתילן) |
בסיס: PPC פלפ: PE (פוליאתילן) |
בסיס: PPC |
עמידה בתקנים | DIN EN ISO 9001:2000 | ||
התקנה | 3 חורים ליחידה |
להיכן מתאים המוצר
כאמור, מפרידי נתיבים אידיאלים לחניון הציבורי, שם הם מפרידי בי נתיבי התנועה בגישה לעמדות המחסום ביציאה ובסרפנטינות המעבר בין הקומות. בנוסף מפרידי תנועה משמשים ליצירת מסלולי גישה לחלונות הזמנת מזון מהיר (מק דרייב), כניסה לתחנות דלק, עמדות תשלום לכבישי אגרה (נפוץ בחו"ל, לא קיים בארץ) וכניסה לאיזורי בידוק רכב – כמו בכניסה לנתב"ג, בתי חולים, מחנות צבא וכו'.
יתרונות של מפרידי נתיבים
- פיתרון זול ויעיל אשר בצירוף עם איזרי בטיחות נוספים כגון פסי האטה, יביא לתוצאות מצויינות מבחינת הגברת הבטיחות.
- התקנה קלה ומהירה. מספר תצורות התקנה אפשריות (הסבר בהמשך).
- מפריד נתיבים אינו גורם נזק לרכב או לגלגל.
- מוצר עמיד לאורך זמן.
התקנה ותצורות התקנה
התקנת מפריד נתיבים הנה פשוטה וקלה. המוצר מעוגן לשטח באמצעות 2 עד 6 אביזרי חיבור ייעודים וניתן להתקינו על בטון, אספלט, גרנוליט ואפילו על אבנים משתלבות. להלן שלבי ההתקנה:
- יש להניח את כל מפרידי תנועה במקומם ללא עיגון ולוודא כי ההפרדה אכן ישרה, אחידה והנתיבים זהים ברוחבם. חשוב לוודא כי המרווחים בין המפרידים זהים – חשוב מאוד לקבלת תוצאה אסתטית.
- יש לסמן את חורי הקידוח עבור כל מפריד בעזרת קידוח קל של מספר מילימטרים.
- מזיזים את מפרידי התנועה הצידה ומבצעים קידוח מלא בכל החורים שסומנו.
- מחזירים את מפרידי התנועה למקומם ומעגנים בעזרת אביזר החיבור המתאים.
ניתן להזמין את המוצר עם התקנה ע"י מתקין מקצועי או צוות מתקינים שיגיעו לאתר שלכם ויבצע את ההתקנה. במידה שיש לכם את הכלים, ניתן לבצע התקנה עצמית ולחסוך כסף. חשוב לוודא כי הנכם רוכשים גם את אביזרי החיבור הדרושים בהתאם לסוג המשטח עליו יותקן המוצר.
מספר הערות בנוגע להתקנת מפרידי נתיבים
- ניתן להתקין את מפרידי הנתיבים צמודים זה לזה או לקבוע מרחק של עד 15 ס"מ בין קצה מפריד אחד לתחילת המפריד העוקב לו.
- לקטעים ישרים ארוכים מומלץ להשתמש במפרידי הנתיבים הארוכים ביותר (כ 1.8 מטר). לסיבובים ועיקולים יש להשתמש ביחידות הקצרות יותר.
מומלץ לשלב במפריד התנועה עמודים גמישים ושילוט הכוונה לטובת הגברת הניראות והאפקטיביות של מפריד התנועה, בשתי אפשרויות: לרווח מעט בין שני מפרידים ולהתקין עמוד גמיש עם או בלי שילוט במרווח שנוצר. אפשרות שניה היא להתקין מפרידי תנועה הכוללים כבר עמוד גמיש.
דוגמאות להתקנה של מפרידי נתיבים
בנוסף לתצורות ההתקנה הרגילות, ניתן ליצור הפרדת נתיבים ע"י התקנה משולבת של מפרידי תנועה עם עמודים גמישים או לחילופין, שימוש בפסי האטה בשילוב או שלא בשילוב עמודים גמישים.